Dzień za dniem, z radością

Ostatnio minął miesiąc mojego pobytu z Angers, gdzie uczę się francuskiego. Tylko miesiąc, a może aż miesiąc. Dlaczego? Ponieważ czas mija mi tu bardzo szybko i intensywnie. Tak zewnętrznie właśnie skończyłem pierwszą sesję językową i mogę z odwagą stwierdzić, że postęp z nauce jest bardzo ogromny i już po tym czasie prosta komunikacja i posługiwanie się językiem w codziennych zwykłych sytuacjach nie sprawia mi już większych trudności. Na pewno jeszcze bardzo dużo przede mną, bo poprawne układanie zdań w gramatyce i czasach francuskich nie jest takie proste. Jednak pierwszy miesiąc daje dużo nadziei na przyszłość.

Pięknem pobytu tutaj, jest również wspólnota. W ostatnim czasie z mojej grupy ubył Barnaba z Wietnamu, który zakończył swoją edukację w Mission-language, ale za to w tym miesiącu będę miał możliwość studiować z o. Adrianem z Włoch, franciszkaninem i s. Cordeggilla z Peru. Każda poznana tu osoba to dla mnie ogromne ubogacenie i niesamowite doświadczenie piękna różnorodności Kościoła i ciągłej mocy Ducha Świętego powołującego nowych głosicieli Dobrej Nowiny.

Chciałbym, abyś wiedział, że nie ma takiego dnia w moim obecnym życiu kiedy nie dziękuję Jezusowi, że udało mi się już dokonać tak dużo kroków na przód w mojej drodze wiary i przygotowania misyjnego, a jest to o tyle ważne, że bez pomocy wielu dobrych ludzi by się to nie udało. Bogu niech będą dzięki.
 

W ostatnim czasie udało mi się nagrać dwa nowe vlogi. Chciałbym się nimi z Tobą podzielić. Jest to moja forma dzielenia się wiarą.

1. Pierwszy, w którym zadaje dość dziwne pytanie. O co chodzi w byciu prostaczkiem? Dlaczego ta postawa jest ważna i bardzo Jezusowa? Może okazać się, że pewne odpowiedzi nie są tak oczywiste jak by się wydawało na pierwszy rzut oka. Około 9 minuty, dla wytrwałych lub nie lubiących mojego "gadania" mam dwie niespodzianki.

2. Drugi, w którym dzieli się własnymi doświadczeniami, konkretnymi wskazówkami pomocnymi w przeżywaniu wiary w codziennym życiu. Na pewno mamy doświadczenie, że jest to rzeczywistość trudna i każda pomoc w tym względzie może okazać się pomocna.
 

Ponieważ trudno jest załączyć do posta duża ilość zdjęcia, trochę zdjęć z ostatniego czasu możesz zobaczyć na moim koncie na Instagramie. Zostawiam do niego linka: www.instagram.com/sebastianpiasek
 
Niestety Francja to tez skomplikowane społeczeństwo i obecnie toczy się tu duza dyskusja boi-etyczna. Oprócz pozwolenia na modyfikację embrionów i tworzenie chimer ludzko-zwierzęcych, nowa ustawa ma pozwalać m.in na surogactwo za pieniądze. Zostawiam linka do artykułu. Zachęcam do przeczytania. To prawdziwa walka cywilizacjach życia i śmierci.
 

Jeśli masz jakieś rzeczy dla Ciebie ważne i chcesz mi je powierzyć w modlitwie to nie bój się do mnie odezwać.


Zapewniam cię o mojej pamięci i modlitwie.
Salutations cordiales
Paix
Br. Sebastian Piasek OFMCap

Komentarze

  1. DzieckoBoga L.10 marca 2021 11:58

    10.03.21 środa
    Dziś tu trafiłam, (PrzezPrzypadek- nazwisko Ducha Św.)
    trochę poczytałam i i poruszyło mnie Twoje 1 zdanie..
    ...Takie spotkanie samego siebie i żyjącego we mnie Boga... ..... .....
    które mi pomocne stało się, i lżej się zrobiło.
    Dziękuję Sebastian.
    Pozdrawiam o błogosławie + Cię.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Martwa wiara

Gabon - koniec czy środek świata?

Jasne światła pośród mroku