Wiara na słowo


Medytacja biblijna

            Rzekł do niego Jezus: «Idź, syn twój żyje». Uwierzył człowiek słowu, które Jezus powiedział do niego, i szedł z powrotem. (J 4,50)

            „Idź, syn twój żyje”, mówi Jezus do urzędnika. A ten wierzy na słowo. Potem otrzymuje dowód na niezawodność słowa Jezusowego. Życie to wiara w Słowo. W Galilei, do której dziś przychodzi Jezus, zawsze patrzono na Niego sceptycznie. W końcu nie jest mile widziany prorok w swojej ojczyźnie. Ale tym razem postanowiono Go przyjąć, bo słyszano, że czynił cuda w Jerozolimie. W bliskich Jezusowi Galilejczykach widać wiarę, która wierzy, bo widzi cuda. Wiarę która wierzy, gdy zobaczy jak Tomasz apostoł. Z ojcem umierającego syna jest zupełnie inaczej. On wierzy najdoskonalej. Wierzy Słowu. Ta wiara nie domaga się widzenia znaków i cudów. Największym cudem okazuje się cud wiary ojca.

            Jak ja stawiam się w perspektywie dzisiejszego Słowa? Okazuje się, że celnicy i grzesznice wchodzą przede mną do Królestwa Niebieskiego! Dlaczego? Bo moja wiara domaga się codziennym dowodów. Pragnę, aby każdego dnia na nowo w moim życiu Bóg dawał mi wyraźne, najlepiej cudowne znaki swojej obecności. Potem może okazać się, że nawet te największe znaki Jego miłości mi nie wystarczają. Świadomość mojej pychy względem Boga uświadamia mi jak jest jeszcze mała moja wiara. Jak długą drogę muszę przejść, aby z wiary ciągle wątpiącego i wystawiającego na próbę, domagającego się cudu od Boga faryzeusza, stać się SYNEM słuchającym słów Ojca. I dziś to właśnie Słowo zostawione mi na drogę pielgrzymki mojego życia okazuje się najcenniejsze i najbliższe. To Słowo jest największym cudem.

Panie przymnóż mi wiary w Twoje Słowo.

Br. Sebastian Piasek OFMCap


----------------------------------
Grafika: John 4:24, “God is spirit, and those who worship Him must worship in spirit and in truth.” (See also John 3:6; 14:6,9; 16:14-15). Autor: Full od Eyes 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Martwa wiara

Gabon - koniec czy środek świata?

Jasne światła pośród mroku